Wilt u contact met ons opnemen, dan kunt u door middel van het contact formulier hieronder een bericht naar ons sturen.

Postadres:
Ankeveense IJsclub
p.a. Stichts End 31
1244 PK Ankeveen

K.v.K. Hilversum nr. V.40516794
ING Bank NL36INGB0002252294

Bezoekadres:
Stichts End 22A

1244 PN Ankeveen
De Ankeveense IJsclub is gelegen tegenover de Katholieke Kerk, Stichts End 23 in Ankeveen.

Het Bestuur bestaat uit de volgende personen:

Peter van Bennekom (voorzitter)
Linda Walrave (secretaris)
Dick Blom (penningmeester)
Annie Groenen
Jan Kemphorst
Gerard Klarenbeek
Martin Koster
Sander de Kwant
David Pos
Frank van Ruitenbeek
Robur Schouten
Peter Vermeulen
Léon van Vliet

Bekijk onderstaande documentaire over het heden en verleden van de Ankeveense IJsclub:

Ons prachtige clubgebouw, geopend op 15 december 2001, staat op een unieke plaats bij de ijsbanen. Het staat centraal naast de rechte ijsbaan en op de kop van de 400 meter baan. Het is bij wedstrijden een prachtige plek om de jury te huisvesten, bij toertochten om de medailles uit te delen en een stop te maken voor een lekker bakje erwtensoep of warme chocolademelk.

Het gebouw bestaat uit een EHBO locatie, bestuursruimte, machine ruimte, Dames en Heren toilet en een zeer ruime publieksruimte met zit gelegenheid en grote bar waar consumpties gekocht kunnen worden voor scherpe prijzen.

clubgebouw1

clubgebouw2

De Ankeveense Plassen zijn prachtige beschermde natuurgebieden, vlakbij Hilversum. Dit fraaie laagveengebied met plassen en moerassen, met weiden, rietkragen en moerasbos is ontstaan door een samenspel van natuur en menselijk handelen. De Ankeveense Plassen omvatten zo’n 600 ha Natuurmonument. Doordat de Ankeveense Plassen een heel goede waterkwaliteit hebben, ligt er snel prachtig, zwart doorzichtig natuurijs. Je kunt zelfs door het ijs heen de snoeken zien zwemmen. Het gebied is buitengewoon geschikt om te schaatsen. Het bijzondere van deze tijd van het jaar is, dat die gewoonlijk ontoegankelijke natuurgebieden (met een beetje zorgvuldig gedrag), goed te bewonderen zijn. De schaatser heeft een gevarieerde route, open vlakte en beschermd door moerasbos, te trotseren in Ankeveen. Er is een groot clubgebouw bij de baan en er is direct tegenover de ijsbaan een mooie sportaccommodatie gesitueerd. Duidelijke herkenningspunten zijn de Hollandse molen van Ankeveen en de katholieke kerk.
IJsclub luchtfotoMet dank aan Luchtfoto's 't Gooi voor deze foto.

De Ankeveense IJsclub is 27 januari 1887 opgericht en is altijd erg actief geweest. Met zijn meer dan 130 jaar is het een van de oudere clubs in Nederland.

Eerst zeer bekend van korte baan wedstrijden van 160 meter en eind jaren ‘70 heeft het marathonschaatsen een voorname plaats in Ankeveen gekregen. Ook hoort de vereniging tot de eerste die toertochten voor het gezin organiseerde met afstanden van 10 en 25 km.